Thursday, November 20, 2008

Selamat..selamat..selamat..2..

Haritu birthday..ni selamat lain lak..antaranya,

1) Selamat Pengantin baru..Fairuz & Hayati (Fairuz adalah PR Inteam)

Semoga keduanya di kekalkan jodoh hingga ke syurga..di berkati dan hidup berumahtangga dengan mawaddah dan rahmah..amin


Jauh jugak kami sekeluarga khususnya isteriku dan anak2 yg jarang berjalan merantau..hingga ke Grik untuk walimah Fairus & Hayati ni..on the way balik kami singgah di Sg Petani..bumi yang penuh kenangan khususnya buat isteriku..saje je aku gagahkan keringatku ke sana dengan meminjam Waja sahabatku Us Min..selesa la sikit bejalan..hehe..hampir 10 tahun isteriku tidak menjejakkan kaki ke sini..apa yang istimewanya? apa yang berlaku di sini? yang dapat aku kongsikan di sini..di sinilah kejauhan dari keluarga membuatkan isteriku jadi seorang yang tabah..belajar berdikit-dikit dalam hidup..belajar berkorban untuk orang tua walau belum selayaknya berkorban..banyak lagi..untuk isteriku..moga kesabaranmu terbalas di syurga..amin..

Bunyamin bergambar di Petronas Sg Petani..kira duta x rasmi la..

2) Selamat menjalani rawatan..

Untuk isteriku yang tercinta..melalui kaedah chiropractic untuk penyakit yang di alaminya..setelah bertahun menanggung kesakitan..walaupun tersenyum di hadapan ramai..juga setelah beberapa rawatn di cuba..hingga akhirnya jalan yang biasa adalah melalui surgery..cost? 18k..mahal kan..tapi itulah harga sebuah kesihatan..yang kalau kita yang sihat x jaga akan tahu nasibnya kelak..

Namun aku dengan Hidayah terjumpa satu rawatan (chiropractic) yang dapat mengubat penyakit berkaitan bones&joints ni..n after some research..i decided to bring my wife to 1 chiropractic centre located at Bkt Damasara..The Doc was from Cansas..and 11 years experienced consulting this types of pain..


MRI...contoh je..

The first day..Doc recommended us to have an MRI..in which thru this advanced imaging machine..the problem of the bones and joints could be traced in details..one by one..Alhamdulillah..the next day, together with MRI..Doc told us what is actually happened for the past 5 years..(perhaps more..). Luckily the tears in the slip disc of L4 and L5 hasn't yet pushing the spinal code..if it was..paralyzed will usually be the outcomes...na'uzubillah..

20 treatments at least..my wife feel the changes at the very first treatment..but the pain still come and go..mudah2n Allah sembuhkan sakit isteriku ini..amin..tolong doakan sama..syukran..

1 comment:

xplore said...

Insya Allah kami sekeluarga doakan kesihatan isteri anta dr jauh. Semoga Allah memakbulkan doa kami. Amiin.