Thursday, November 13, 2008

Terjemahan Bismillah Ruqyah


Buat mereka yang telah mendapatkan album ayat-ayat ruqiyyah Ustaz Taha Hassan Azhari dan tertanya-tanyakan maksud Bismillah Ruqiyyah..inilah dia


Terjemahan Bismillah Ruqyah

بسم الله الرحمن الرحيم

(Dengan nama Allah aku memohon penyembuhan)

1. Dengan nama Allah, sembuhkan aku dari segala penyakit yang menyakitiku;

2. Dengan nama Allah, sembuhkan aku dari segala ujian yang menyakitiku;

3. Dengan nama Allah, sembuhkan aku dari segala kejahatan dan kesusahan yang menyusahkanku;

4. Dengan nama Allah, sembuhkan aku dari segala sihir atau sihir pandangan niat jahat atau sihir pandangan hasad dengki;

5. Dengan nama Allah, sembuhkan aku dari kejahatan segala sihir atau sihir orang yang menyihir atau orang yang mengamalkan sihir;

6. Dengan nama Allah, sembuhkan aku dari kejahatan segala sihir atau pembohongan orang yang berbohong atau penipuan orang yang menipu;

7. Dengan nama Allah, sembuhkan aku dari kejahatan makhluk-makhluk yang menghembus-hembus pada simpulan-simpulan (dan ikatan-ikatan);

8. Dengan nama Allah, sembuhkan aku dari sihir kejahatan pandangan niat jahat;

9. Dengan nama Allah, sembuhkan aku dari kejahatan orang yang berdengki apabila ia melakukan dengkinya;

10. Dengan nama Allah sembuhkan aku dari kejahatan orang yang bersihir apabila ia melakukan sihirnya;

11. Dengan nama Allah, sembuhkan aku dari kejahatan pengamal sihir apabila ia mengamalkan sihirnya;

12. Dengan nama Allah, sembuhkan aku dari kejahatan orang yang pembohong apabila ia mengamalkan pembohongan sihirnya;

13. Dengan nama Allah, sembuhkan aku dan Allah yang memeliharaku serta hanya kepada Allah jua cukup bagiku;

14. Dengan nama Allah, sembuhkan aku dan Allah yang menyembuhkanku serta Allah jua yang memaafkanku;

15. Dengan nama Allah, sembuhkan aku dan Allah yang menyelamatkanku serta Allah jua yang menguatkanku;

16. Dengan nama Allah, sembuhkan aku dan Allah yang menolongku serta Allah jua yang melindungiku;

17. Dengan nama Allah, sembuhkan aku dan Allah yang membaikkan diriku serta Allah jua yang memberi rezeki kepadaku;

18. Dengan nama Allah, sembuhkan aku dan Allah yang membantuku serta Allah jua yang membaikkan diriku;

19. Dengan nama Allah, sembuhkan aku dan Allah yang menolongku serta Allah jua yang melindungiku;

20. Dengan nama Allah, sembuhkan aku dan Allah yang menjagaku serta Allah jua yang membentengiku;

21. Dengan nama Allah, sembuhkan aku dan Allah yang memeliharaku, mengawalku serta Allah jua yang menjagaku.

** Doa ini diterjemahkan ke dalam bahasa melayu kerana permintaannya terlalu ramai. Dan ianya dipetik dari kitab Dalil al-Mua’lijin Bi al-Quran al-Karim, karangan oleh Riyadh Muhammad Samahah, cetakan oleh Maktabah Taufiqiah, Mesir.

Di dalam cd bacaan ayat-ayat Ruqyah saya, doa ini tidak diterjemahkan atas sebab-sebab yang tertentu. Maka, bagi mereka yang memerlukan terjemahan ini bolehlah ditulis atau difotostat serta disalin semula untuk tujuan pemahaman dalam amalan harian.

Sila sebarkan kepada semua yang berhajat khusus kepada mereka yang membeli cd tersebut. InsyaAllah, segala usaha kita akan diberkati dan diberi ganjaran yang setimpal. ~ Amin ~

Wassalamu A’laikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

Diterjemahkan oleh,

Mohammad Taha bin Haji Hassan,

Fakulti Hadith,

Universiti Al-Azhar Al-Syarif,

Republik Arab Mesir.

No comments: