Thursday, October 16, 2008

Mendatanglah Kalian Ahlul Bayt..Ahlan..

Mudah2n kalian dapat mengenal ahlul bayt melalui artikel Ustaz Toha dalam post sebelum ni. Marilah kita semua mengasihi ahlul bayt Rasulullah S.A.W (ahli keluarga nabi) yang keturunannya terus ada hingga ke hari ini..

Dari al Bukhari daripada Abu Bakr As Siddiq R.A berkata yg maksudnya;

"Peliharalah (jagailah) wasiat Muhammad S.A.W tentang ahli keluarganya".

Masyarakat kita khususnya di Malaysia kurang terdedah pada cintakan ahlul bayt sedangkan melakukannya boleh membawa kebaikan pada kehidupan kita,InsyaAllah...inilah kelebihan nabi kita Muhammad S.A.W.



Baru2 ni As Syeikh Al Habib As Sayyid Ahmad Bin Sayyid Muhammad Alawi al Maliki al Hasani..ulama yang bernasabkan Rasulullah datang dari tanah Hijaz yang mulia,Makkah. Kedatangan beliau di sambut meriah para pencinta ahlul bayt dan pencinta ilmu..

Kesempatan yang terbatas membuatkanku x dapat pegi banyak halaqah dan majlis ilmu bersama As Sayyid..tapi alhamdulillah semalam sempat juge aku, Us Toha & Us Hazamin pergi ke Ba'Alawi,Kemensah menemuinya...bersama ratusan yang lain..



Majlis Ringkas tapi cukup berkesan di hati..As Sayyid Al Habib Ahmad duduk di tengah berselendang hijau sunnah datuknya (S.A.W),di apit oleh As Syeikh Baba-seorang 'alim hadith dari Fhatoni dan Syeikh Fuad al Maliki..Mudah2n kedatangan Al Habaib ke Bumi Melayu ini akan menjadi asbab kesuburan iman,ilmu dan rezqi kita di negara bertuah ini..Amin..

No comments: