Monday, May 18, 2009

Dah balik dah..Alhamdullillah


Segala puji bagi allah atas nikmat usia dan kesihatan..aku di panjangkan usia untuk menjejakkan kaki kembali ke bumi tanah tumpah darah ku ini..setelah hampir setengah purnama berkelana di baladul amin..Makkah dan Madinatun Nabi..



Biarpun hampir seminggu aku bertawaf wada' tanda meninggalkan tanah haram Makkah,namun rinduku padanya masih membara.jam di tanganku ini belum lagi ku tukar mengikut aturan tempatan..wangian2 yang ku beli di sana masih ku calitkan ditubuh saban hari agar tanah haram terasa dekat di hati ini..sampai demam2 lah rindu ni..sambil demam kerana memang dah nak demam..



Pun begitu aku belum bersedia untuk mencoretkan lembaran kisah sepanjang ku di sana..untuk kenanganku sendiri..biar ia mengambil sedikit masa..asal mudah2n dapat meninggalkan kalau tidak banyak,sedikit kesan baik buat diriku sendiri..untuk bekal buat kenang-kenangan di saat lara..Semoga di beri kekuatan untuk menyiapkannya nanti..ameen..bi sirril Fatihah!


2 comments:

Ain said...

Alhamdulillah...dh selamat mengerjakan umrah.Insyaallah, aku pun akan menyusul bulan Ramadhan nanti.Semoga semuanya selamat..tak sabar rasanya mengunjungi tanah suci.

wiefanz said...
This comment has been removed by the author.